Niezmiernie cieszy nas zaangażowanie firm z naszego klastra w nowoczesne projekty rozwojowe we współpracy z najważniejszymi polskimi ośrodkami akademickimi.
Przykładem takiego współdziałania jest wsparcie firmy INTER-METAL udzielone studenckiemu zespołowi inżynierskiemu Politechniki Warszawskiej budującemu bolid wyścigowy.
Prezentacja najnowszej konstrukcja zespołu WUT Racing ujrzała światło dzienne, podczas pokazu, który odbył się 28 lutego w Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej.
Efekt wielomiesięcznych prac studentów koła działającego przy Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa PW jest imponujący. W bolidzie poza szeregiem innych nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych, zastosowano elementy złączne ze stopów lekkich (tytanu oraz stopu aluminium AA 5083) z materiału opracowywanego w Laboratorium Plastyczności pod Wysokim Ciśnieniem wchodzącego w skład Instytutu Wysokich Ciśnień PAN.
Prace wykonawcze powstały w ramach projektu NCBiR POIR.04.01.04-00-0010/15, realizowanego przez IWC PAN w konsorcjum, w którym instytut odpowiedzialny jest za umocnienie w procesie deformacji hydrostatycznej lekkich materiałów, a firma Inter-Metal wytwarza docelowe elementy złączne wedle własnej metody produkcyjnej.
Bolid WUT-3 ma być nie tylko ciekawostką konstrukcyjną. Jego twórcy wyznaczyli sobie jasny cel – udział w inżynierskich zawodach Formuły Student i walka z zespołami pasjonatów z całego świata. Pierwsza taka okazja pojawi się już między 6 a 9 maja, podczas wyścigu Formula SAE Michigan.
Za sterami bolidu zasiądą sami studenci, Formuła Student nie dopuszcza bowiem udziału kierowców z licencjami wyścigowymi.
Zatem firma z Radomia wraz ze swoim unikalnym, lekkim i super-wytrzymałym produktem stoi u progu wielkiego ścigania, bo droga młodych inżynierów z WUT RACING do świata Formuły 1 jest w pełni otwarta.