W dniu 9 lipca 2015 r. w Trzecim Mazowieckim Urzędzie Skarbowym w Radomiu odbyło się spotkanie podatkowe z przedstawicielami lokalnego biznesu. Współorganizatorem spotkania była Loża Radomska Business Centre Club reprezentowana przez Kanclerza Jerzego Kowala oraz Sekretarz Annę Słopiecką, a także Izba Przemysłowo – Handlowa Ziemi Radomskiej reprezentowana przez Prezesa Artura Około-Zubkowskiego. Uczestnikami spotkania ze strony Administracji Podatkowej byli: Małgorzata Kabata - Żbik Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, Jerzy Krekora Naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu, Maria Stefańska Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Radomiu, Roman Frąckiewicz Naczelnik Urzędu Skarbowego w Kozienicach oraz Sławomir Knieć Naczelnik Urzędu Skarbowego w Zwoleniu. Uczestniczyło w nim również kilkudziesięciu przedsiębiorców. Okazją do spotkania było podsumowanie XIII edycji konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy". Naczelnicy wyróżnionych w nim Urzędów Skarbowych z Radomia, Kozienic i Zwolenia otrzymali okolicznościowe dyplomy i listy gratulacyjne od Business Centre Club - Loży Radomskiej i Izby Przemysłowo – Handlowej Ziemi Radomskiej. Dziękując za przyznane wyróżnienia Dyrektor Izby Skarbowej i Naczelnicy Urzędów podkreślali, że takie bezpośrednie spotkania są znakomitą okazją do poznania potrzeb i oczekiwań klientów Administracji Podatkowej i sprzyjają budowie dobrych relacji pomiędzy urzędnikami i podatnikami. Zgromadzonym na sali przedsiębiorcom zaprezentowano nowe standardy kontroli podatkowej, mające na celu optymalne wsparcie i ochronę uczciwych podatników. Zwrócono uwagę na zasadniczą rolę analizy ryzyka nieprawidłowości podatkowych w typowaniu przez urzędy skarbowe podmiotów do kontroli. Efektem nowego podejścia Administracji Podatkowej do kontroli podatkowych jest zmniejszająca się ich liczba przy jednoczesnym wzroście efektywności. Kontrole podatkowe w siedzibie przedsiębiorcy podejmowane są jako ostateczne działanie, w sytuacji gdy w wyniku przeprowadzonych analiz stwierdzono wysokie ryzyko uszczupleń podatkowych. Działania kontrolne realizowane są coraz częściej z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych, w taki sposób by nie zakłócać prowadzenia działalności gospodarczej. Przedsiębiorcom przedstawiono również główne elementy wdrażanego w Administracji Podatkowej Systemu Wsparcia i Obsługi Podatnika - Centrum Obsługi oraz Asystenta podatnika. Uczestników spotkania zapoznano z ułatwieniami jakie już od 1 września 2015 r. zostaną zaoferowane podatnikom w Centrum Obsługi, które powstanie w Drugim Urzędzie Skarbowym w Radomiu. Nasi klienci będą mieć tam możliwość załatwiania różnych spraw, w tym z zakresu właściwości ZUS i Służby Celnej. Omówiono też stanowiska asystentów podatnika, którzy będą towarzyszyć mikroprzedsiębiorcom przez pierwszych 18 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej. Przybliżono również przedsiębiorcom rządowy projekt ustawy o Administracji Podatkowej oraz projekt rozporządzania dotyczącego wyspecjalizowanych urzędów skarbowych omawiając te przepisy, które wprowadzą istotne dla nich zmiany w zakresie obsługi przez urzędy skarbowe. Odrębną częścią spotkania była dyskusja dotycząca m.in.: prowadzenia kontroli podatkowej i czynności sprawdzających, zasad kwalifikacji przedsiębiorców do obsługi przez wyspecjalizowane urzędy skarbowe, a także kompetencji i uprawnień Asystenta podatnika oraz Opiekuna podatnika. Uczestnicy dyskusji pozytywnie ocenili jej przebieg podkreślając, że wymiana opinii sprzyja wzajemnemu poznaniu i zrozumieniu, a są to niezbędne elementy dobrej współpracy.
- O nas
- Oferta
- Firmy zrzeszone
- Konkurs "Granitowy Tulipan"
-
Projekty
- Moral
- Radom miastem przemysłu przyszłości
- LEADext
- skills4ami
- VETractive!
- Kompetencje Lidera Przemysłu 4.0
- Kształcenie dualne
- Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
- Projekty zakończone
- Przemysł przyszłości szansą dla Radomia
- Platforma ProFuture
- RADOM 2021 w dobie przemysłu przyszłości
- #AntywirusBiznesu
- Turniej piłkarski
- Śniadania z HR
- Dołącz do nas
- Kontakt