Zwolnienie małych firm ze składek ZUS, świadczenie postojowe czy brak opłaty prolongacyjnej – to tylko niektóre rozwiązania prawne realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej
Aby otrzymać wsparcie realizowane przez ZUS w ramach „tarczy antykryzysowej”, trzeba złożyć odpowiedni wniosek.
Są one dostępne na Platformie Usług Elektronicznych ZUS oraz na stronie www.zus.pl. Kliknij TUTAJ
• RSP-C (wniosek o świadczenie postojowe w związku z przeciwdziałaniem skutkom wywołanym COVID-19 dla umów cywilnoprawnych),
• RSP-D (wniosek o świadczenie postojowe w związku z przeciwdziałaniem skutkom wywołanym COVID-19 dla osób prowadzących działalność gospodarczą),
• RDZ (wniosek o zwolnienie z obowiązku opłacenia należności z tytułu składek za marzec - maj 2020 r.)
• RDU ( wniosek o ulgę).
Wnioski można złożyć;
• drogą elektroniczną przez PUE ZUS,
• za pośrednictwem poczty,
• osobiście w placówce ZUS - do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem "Tarcza antykryzysowa”, bez kontaktu z pracownikiem ZUS.
Z uwagi na problemy z dostępnością platformy ZUS związane z korzystaniem z platformy w tym samym czasie przez dużą liczbę osób-na dole publikacji zamieszczamy dla Państwa wygody wnioski do pobrania.
Szczegółowe informacje można uzyskać w placówce ZUS w godzinach 7.00 – 15.00, tel. 22 290 87 02 i 22 290 87 03 lub w godzinach 7.00-18.00, tel.22 560 16 00.
Informacji w sprawie pomocy w sprawach "Tarczy antykryzysowej”, można uzyskać w godzinach 7.00 -15.00 pod numerami:
48 617 02 33
48 385 68 84
48 676 38 46
48 664 16 09
48 378 09 21
48 385 68 86
48 385 68 94
502008574
502008577